دسته‌بندی نشده

تفاوت بین پلتفرم اندروید و WebOS

هنگام خرید تلویزیون های هوشمند دو پلتفرمی که بیشتر از همه به ان ها توجه می شود WebOS از ال جی و اندروید از گوگل می باشد. بین این دو سیستم عامل شباهت ها و تفاوت های مختلفی وجود دارد که در ادامه در بخش های مختلف ان ها را بررسی خواهیم کرد. 

تفاوت میان تلویزیون های هوشمند اندروید و WebOS

در بین این دو سیستم عامل اندروید دارای محصولات بیشتری است و محصولات فراوانی با این سیستم عامل به بازار عرضه شده اند. پلتفرم اندروید را بسیاری از کمپانی ها در محصولات خود استفاده می کنند درحالی که از WebOS به عنوان یک سیستم عامل اختصاصی برای ال جی یاد می شود. 

رابط

هر دو پلتفرم هر ساله با تغییراتی که در ان ها ایجاد می شود استفاده اسان تر را برای کاربران فراهم می کنند.
در تلویزیون های اندروید محتویات اسمارت بر روی کل نمایشگر به نمایش در می ایند و تمام صفحه را می گیرند. سیستم عامل WebOS در بیشتر مدل ها حالتی مینیمالیستی دارد. منو این پلتفرم به صورت یک نوار باریک در قسمت پایین صفحه نمایش داده می شود. در این قسمت می توانید به تنظیمات مختلف, اپلیکیشن ها و سایر ویژگی های تلویزیون دسترسی پیدا خواهید کرد. در اپدیت های جدید این پلتفرم منو کل صفحه را فرا میگیرد و محتویات بیشتری به اسانی در دسترس قرار می گیرد.
بیان اینکه یکی از این سیستم عامل ها بهتر از دیگری است کار نادرستی است اما می توان به اسانی گفت که تلویزیون های Android دارای کاربردی بسیار اسان تر و شبیه به رابط گوشی های هوشمند است ولی سیستم عامل  WebOS نیاز به یک سری اموزش ها برای کاربران دارد. 

تغییرات در پلتفرم ها

در هر دو سیستم عامل هرساله تغییرات زیادی ایجاد می شود. در سال 2021 به جای استفاده از اندروید بیشتر تلویزیون ها با سیستم عامل پیشرفته تر Google tv عرضه شده اند. نصب این سیستم عامل هیچ تاثیری بر پلتفرم های فعلی اندروید ندارد. در سال 2021 برای سیستم عامل WebOS نیز تغییراتی ایجاد شد و نسخه های جدیدی از ان با اپلیکیشن ها متنوع تر, بنر متفاوت و محتویات گوناگون روانه بازار شد. 

اپلیکیشن ها

در هر دو این پلتفرم ها اپلیکیشن های بسیار عالی و کاربردی وجود دارد و همچنین با استفاده از Play Store و گوگل استور کاربران می توانند به اسانی هر اپلیکیشنی را که می خواهند دانلود و بر روی تلویزیون اجرا کنند.
برخی از اپلیکیشن ها ممکن است فقط بر روی یکی از این دو سیستم عامل اجرا شوند اما بیشتر ان ها بر روی هر دو قابل اجرا می باشند. 

ریموت کنترل

بیشترین تفاوت بین تلویزیون های Android و WebOS ریموت کنترل ان ها می باشد. ریموت کنترل گوگل بسیار اساسی تر از ال جی است. ریموت کنترل های ال جی دارای اشاره گر هستند و عملکردی مشابه به موس کامپیوتر دارند. این قابلیت در ریموت کنترل استفاده از پلتفرم را بسیار اسان تر کرده است. بر روی هر دو پلتفرم می توان به جای استفاده از ریموت کنترل از اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند برای کنترل تلویزیون استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *