دسته‌بندی نشده

3 تلویزیون برتر ال جی در سال 2021

ال جی هر ساله تعداد زیادی تلویزیون را به بازار عرضه می کند و هر سال تکنولوژی و فناوری های مختلفی را برای ان ها استفاده می کند. در سال های اخیر این کمپانی به تلویزیون های OLED بالا رده خود معروف شده است و اولین تولید کننده این پنل ها می باشد. در این برند مدل هایی از پنل LED در تلویزیون های میان رده ان ها پیدا می شود. البته در این مدل ها ویژگی ها و فناوری های چندان پیشرفته ای پیدا نمی شود. 

بهترین تلویزیون اسمارت ال جی
C1 OLED

سایز ها : 48,55,65,77,83

بهترین تلویزیون از برند ال جی در سری تلویزیون های OLED مدل C1 می باشد. این تلویزیون بهترین تلویزیون از نظر ارائه تصاویر با کیفیت عالی است مخصوصا در اتاق های تاریک. تلویزیون های OLED از تلویزیون های LED بسیار متفاوت هستند و به جای استفاده از نور پس زمینه از پیکسل های خودکار با کارکرد تکی استفاده شده است. این پیکسل ها به صورت تکی خاموش و روشن می شود بنابراین نسبت کنتراستی عالی و نزدیک به بی نهایت را ایجاد می کنند. این تلویزیون بهترین گزینه برای تماشا فیلم در اتاق های تاریک است. در این تلویزیون الجی تصاویر 4K و 1080p بدون مشکل پخش می شوند. در محتویات HDR این تلویزیون رنج گسترده ای از رنگ ها را ارائه خواهد داد. متاسفانه این تلویزیون روشنایی چندان زیادی ندارد و حتی از بسیاری از تلویزیون های اولد نیز ضعیف تر عمل می کند و یک سری از جزئیات را نمی تواند به خوبی در روشنایی زیاد نمایش دهد. از نظر سطح روشنایی تلویزیون OLED ال جی مدل G1 دارای عملکردی بهتر است چراکه در ان از پنل evo استفاده شده است. قبل از خرید تلویزیون های oled باید اگاه باشید که در این تلویزیون ها امکان پیکسل سوختگی وجود دارد. 

بهترین تلویزیون 4K فورکی LED ال جی
QNED90

سایز ها : 65,75,86

در سری تلویزیون های ال ای دی از برند ال جی تلویزیون فورکی Smart مدل QNED90 بسیار کاربردی و مناسب است. این تلویزیون جزئی از تلویزیون های بالا رده در خط تولیدی QNED محسوب می شود و در ان از نور های پس زمینه Mini LED استفاده شده است. این مدل فوق العاده مناسب و کاربردی برای اکثریت استفاده های مختلف است و می تواند بسیاری از افراد را راضی و خشنود نگه دارد. این تلویزیون دارای روشنایی بسیار بالایی است و با کنترل بسیار خوبی که روی انعکاس نور دارد در بسیاری از اتاق های روشن قابل استفاده است. پاسخگویی روی این تلویزیون بسیار سریع است و همچنین حرکات بسیار روان و شفاف نمایش می یابند. QNED90 تمامی ویژگی های گیمینگ را که در تلویزیون های ال جی استفاده می شود مانند HDMI 2.1 , نرخ رفرش متغیر VRR و پنل 120 هرتز و تاخیر ورودی پایین را دارا می باشد. به دلیل کنترل خوبی که نور های Mini LED روی قابلیت لوکال دیمینگ دارند رنگ های مشکی عمق و کنتراست خوبی روی این نمایشگر دارند البته به دلیل بهره مندی از قابلیت IPS رنگ های مشکی یکنواختی مناسبی ندارند و دارای نسبت کنتراست پایین نیز می باشد. در این تلویزیون رنچ گسترده ای از رنگ ها ایجاد می شود بنابراین گزینه مناسب برای محتویات HDR است. فرمت های مختلف دالبی ویژن و HDR10+ روی این تلویزیون پشتیبانی می شود. تلویزیون QNED90 با پنل IPS می تواند زاویه دید گسترده را برای تماشا محتوا در زوایا مختلف ایجاد کند. ان تلویزیون بهترین مدل از LED در کمپانی الجی محسوب می شود. 

بهترین تلویزیون 4K فورکی اقتصادی ال جی
UP8000

سایز ها : 43,50,55,60,65,70,75,82,86

تلویزیون UP8000 از الجی یک محصول کاملا ساده است و در رده تلویزیون های اقتصادی با قیمت مناسب کاملا کاربردی می باشد. این تلویزیون دارای رنج گسترده ای از اندازه و سایز های مختلف از 43 تا 86 اینچ می باشد. اندازه های 50,60 و 70 اینچ این تلویزیون از پنل IPS بهرمند نمی باشد بنابراین عملکردی متفاوت تر از سایز های دیگر دارد. این تلویزیون با زاویه دید گسترده ارئه می شوند و تصاویر در قسمت های حاشیه ای ان کیفیت و کوالتی خود را حفظ خواهند کرد. UP8000 همانند تلویزیون های بالا رده دارای پلتفرم WebOS است و ریموت کنترل هوشمند نیز همراه ان ارائه می شود. در این تلویزیون eARC پشتیبانی می شود بنابراین صدا با کیفیت بالا از طریق HDMI ارائه می شود. در این تلویزیون به دلیل کنتراست پایین رنگ های مشکی  بیشتر به خاکستری نزدیک هستند بنابراین انتخابی مناسب برای اتاق های تاریک نیست. در این تلویزیون قابلیت لوکال دیمینگ local dimming پشتیبانی نمی شود. با وجود پاسخگویی سریعی که این تلویزیون دارند تصاویر پر سرعت در نور های متغیر 120 هرتز دچار افت خواهند شد. این تلویزیون را می توان در اتاق های دارای نور متوسط قرار داد چراکه در معرض تابش مستقیم نور نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *