دسته‌بندی نشده

مقایسه تلویزیون های هایسنس مدل A6G و U6G

تلویزیون U6G هایسنس از تلویزیون A6G بهتر است اما در هر یک از ان ها پنل های مختلف با تکنولوژی متفاوت استفاده شده است. در تلویزیون U6G از پنل VA استفاده شده است بنابراین کنتراستی بهتری دارد و رنگ های مشکی به صورت یکنواخت تر روی ان ارائه می شوند و ان را به انتخابی مناسب در اتاق های تاریک تبدیل می کند. تلویزیون A6G دارای پنل IPS است پس انتخابی مناسب برای تماشا محتوا با گروهی از افراد می باشد چراکه تصاویر در قسمت های حاشیه ای کیفیت خود را حفظ می کنند. 

اینچ های ارائه شده در این دو تلویزیون 

در تلویزیون A6G تعداد اینچ و سایز های متنوعی ارائه شده است. تعداد اینچ های عرضه شده برای این تلویزیون از U6G بیشتر و متنوع تر است چراکه U6G با تعداد محدودی از سایز ها و تنها در 4 سایز ارائه شده است. برای مدل A6G اینچ های متنوع از کوچک به خیلی بزرگ ارائه می شود. سایز 43 اینچ برای محیط های کوچک و یا برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده می شود. 50 اینچ و 55 اینچ در سالن های متراژ متوسط کاربرد دارد. سایز 60 و 65 اینچ را می توان در سالن های نسبتا بزرگ استفاده کرد. اندازه های 70 اینچ و 75 اینچ مناسب سالن ها کاملا بزرگ با متراژ بالا می باشد. تلویزیون U6G هایسنس در تعداد محدودی عرضه شده است. و تنها 4 سایز 50 و 55 اینچ, 65 و 75 اینچ ارائه می شود. 

طراحی و دیزاین 

https://www.ayhankala.com
تلویزیون های سری A6 از نظر دیزاین و طراحی بسیار شبیه به مدل های U6G و U8G است. حاشیه های باریک و طراحی درخشان این تلویزیون نسبت به قیمت ان بسیار عالی است. سایز های بزرگ در این محصول دارای طراحی متفاوت تری هستند که البته این تفاوت در قسمت پشتی است و چندان به چشم نخواهد امد. تلویزیون U6G دارای طراحی ترکیبی از تلویزیون های H8G و H6570G از همین برند است. این تلویزیون دارای طراحی مدرن تری است و در سه طرف نمایشگر حاشیه های باریک تر استفاده شده است. پایه های این تلویزیون به مدل H6570G بسیار شبیه است. این پایه ها ارتفاع تقریبا 3 اینچی دارد بنابراین می توان ساندبار های مختلف را در کنار تلویزیون قرار داد. حاشیه ها هر دو تلویزیون دارای قطر 0.9 سانتی متری ی باشند. 

کیفیت و ویژگی های تصویری 

همانطور که از پنل IPS انتظار می رود تلویزیون A6G دارای نسبت کنتراست پایین می باشد. رنگ های مشکی روی این نمایشگر به رنگ خاکستری تمایل دارند به همین دلیل این تلویزیون را نمی توان در اتاق های تاریک مورد استفاده قرار داد. در اتاق های روشن این مشکل چندان نمایان نمی شود بنابراین اگر می خواهید از تلویزیون خود در محیط های تاریک استفاده کنید U6G انتخابی بهتر است. در این تلویزیون از پنل VA استفاده شده است به همین دلیل کنتراستی عالی را ارائه می دهد.  قابلیت لوکال دیمینگ در این تلویزیون استفاده شده است به همین دلیل سطح کنتراست به خوبی ارتقا داده می شود و کنتراستی بهتر برای محتویات تیره ایجاد می شود. سایز های 50 اینچ 60 اینچ و 70 و 85 اینچ از تلویزیون A6G دارای پنل VA هستند بنابراین به نسبت اندازه های دیگر کنتراست بهتر و مناسب تری دارند. تلویزیون A6G دارای پنل IPS است بنابراین زاویه دید فوق العاده ای را ارائه می دهد و تصاویر را در قسمت های حاشیه ای به زیبایی نمایش می دهد. متاسفانه در تلویزیون U6G زاویه دید مناسبی ارائه نمی شود. به دلیل استفاده از پنل VA در این تلویزیون تصاویر در حاشیه های تلویزیون دچار افت کیفیت خواهد شد. اگر تلویزیونی با زاویه دید گسترده می خواهید NANO90 ال جی انتخابی عالی است. تلویزیون A6G کنترلی عالی ر روی بازتاب و انعکاس نور دارد. اما از نظر کنترل انعکاس U6G عملکردی بهتر دارد و حتی در تابش های مستقیم و اتاق های بسیار نورانی نیز می تواند به خوبی بازتاب را کنترل کند. هر دو تلویزیون با کیفیت 4K عرضه شده اند و کیفیت تصویر 8K روی ان های پشتیبانی نمی شود. تصاویر فورکی در هر دو تلویزیون بدون کوچک ترین ایرادی پخش می شوند. محتوا 1080p کاملا طبیعی و زیبا عرضه می شوند.  محتوا 720p و 480p که با کابل به تلویزیون انتقال می یابند. بدون عیب و ایراد با دقت بالا ارتقا داده می شوند. نرخ رفرش در هر دو تلویزیون به 60 هرتر محدود شده است و در هیچ یک از ان های تکنولوژی هایی مانند VRR پشتیبانی نمی شود. تاخیر ورودی در هر دو تلویزیون پایین است و حتی در حالت های خارج از گیم پاسخگویی مناسبی برای صحنه های پر سرعت دارند البته بازی هایی که سرعت های بسیار زیادی دارند بر روی این تلویزیون ها قابل اجرا نیستند. 

درگاه های ارتباطی 

در تلویزیون ها درگاه های ارتباطی مختلفی تعبیه شده است که باعث ایجاد ارتباط میان تلویزیون و دستگاه های مختلف می شود و همچنین برای انتقال محتویات مختلف به تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند. در هر دو تلویزیون A6G و U6G تعداد 4 درگاه HDMI و 2 درگاه USB تعبیه شده است. ورودی اپتیکال و انالوگ به تعداد 1 عدد و همچنین ورودی های کامپوزیت, تونر و انترنت نیز روی این تلویزیون ها و از هر کدام یک عدد تعبیه شده اند. 

پلتفرم هوشمند

تلویزیون های A6G و U6G هایسنس به صورت هوشمند با قابلیت های مختلف ارائه شده اند. در هر دو تلویزیون از سیستم عامل اندروید استفاده شده است. و نسخه 9 ان روی ان ها نصب شده است. استفاده از این پلتفرم بسیار اسان است و دارای منو فوق العاده روان می باشد. تعداد اپلیکیشن های زیادی برای این دو تلویزیون قابل اجرا است و همچنین از طریق گوگل پلی استور می توان برنامه های مختلف مورد نیاز را دانلود و اجرا کرد. تلویزیون A6G هایسنس با مدل U6G ریموت کنترل های یکسانی دارند. در قسمت پایین ریموت کنترل 6 میانبر برای برنامه های مختلف جهت دسترسی سریع به ان ها تعبیه شده اند. میکروفون توکار در این ریموت کنترل برای اجرا دستورات صوتی با استفاده از دستیار های گوگل و الکسا مورد استفاده قرار می گیرند. با این قابلیت تنظیماتی مانند تغییر اپلیکیشن ها و وردی ها و همچنین جستجو صوتی امکان پذیر خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *