دسته‌بندی نشده

مقایسه تلویزیون های AU8000 Crystal UHD و Q60A QLED از سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ مدل AU8000 و Q60A از از بهترین مدل های این کمپانی در سال 2021 محسوب می شوند. در بین این دو تلویزیون تفاوت های چندانی وجود ندارد اما از انجا که مدل Q60A جزء مدل های بالا رده این کمپانی است در یک سری از ویژگی ها مانند رنج رنگی گسترده تر و روشنایی بیشتر در محتویات HDR بر AU8000 برتری دارد. از سوی دیگر AU8000 بر روی انعکاس و بازتات نور کنترل بیشتر و بهتری دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر این دو تلویزیون و مقایسه ان ها با یکدیگر می پردازیم. 

اینچ های عرضه شده

برا هر دو این تلویزیون ها اینچ و اندازه های مختلفی تعبیه شده است که کارکرد گسترده تر را برای تلویزیون در سالن و محیط های مختلف ایجاد خواهند کرد. تلویزیون کیولد Q60A دارای سایز های متنوع تری است اما هر دو ان ها در سایز کوچک و خیلی بزرگ ارائه شده اند. AU8000 در اندازه های 43 و 50 اینچ برای محیط های کوچک, 55 اینچ و 65 اینچ مناسب برای محیط های نسبتا بزرگ, 75 و 85 اینچ مناسب برای محیط های خیلی بزرگ عرضه شده است. در تلویزیون Q60A علاوه بر اینچ های بیان شده  در 3 اندازه دیگر 32, 60 و 70 اینچ تولید و عرضه شده است. تلویزیون 32 اینچ را که اندازه ای کمیاب در بین تلویزیون ها می باشد می توان به اسانی در محیط هایی مانند اشپرخانه و اتاق خواب یا برای هتل ها و همچنین به عنوان مانیتور استفاده کرد. 

طراحی زیبا و مدرن

تلویزیون Q60A طراحی ساده و مینیمالیستی دارد. این تلویزیون دارای دیزاینی نزدیک به مدل قبلی خود Q60T است و تنها تغییر قابل توجهی که نسبت به این مدل دارد بدنه بسیار باریک و ظریف ان می باشد که در هنگام وصل شدن به دیوار کاملا به قسمت پشتی خواهد چسپید و هیچگونه بیرون زدگی در ان دیده نخواهد شد. پایه های این مدل قابل تغییر می باشد بنابراین می توانید به اسانی ان را بالا تر ببرید و در جلو تلویزیون از ساندبار استفاده کنید. AU8000 از نظر طراحی به مدل ها میان رده نزدیک تر است و تفاوت اصلی ان با مدل TU8000 سال 2020 پایه های جدید و ارتقا یافته ان می باشد. این تلویزیون جلوه ای زیبا دارد و اطراف ان را فریم های بسیار باریک پوشانده است که در هر نقطه از اتاق به زیبایی می درخشد. هر دو این تلویزیون ها به صورتی بسیار باریک با قطر کم ساخته شده اند که ویژگی مناسبی برای وصل کردن تلویزیون ها به دیوار محسوب می شوند. از نظر قطر تلویزیون Q60A دارای اندازه 4 سانتی متر و AU8000 دارای قطر 3.1 سانتی متر و باریک تر است. 

کیفیت و نحوه نمایش تصاویر 

هر دو تلویزیون می توانند تصاویر 4K واقعی را به بهترین صورت بدون هیچ ایرادی نمایش دهند البته AU8000 در نمایش تصاویر سفید مطلق تا حدی دچار ایرادات جزئی خواهد شد که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. محتویات 720p و 480p که از طریق کابل و یا به شیوه های دیگر انتقال داده می شوند در هر دو تلویزیون به بهترین صورت ارتقا داده می شوند. از نظر زاویه دید هر دو عملکردی مشابه دارند. کوالتی و کیفیت تصاویر در قسمت های کناری تلویزیون Q60A دچار افت خواهد شد بنابراین چندان مناسب برای چینش صندلی در زوایا مختلف تلویزیون نمی باشد. اگر به زاویه دید گسترده در تلویزیون اهمیت می دهید مدل Q80A انتخابی مناسب و کاربردی خواهد بود. با توجه به بکارگیری پنل VA در تلویزیون AU8000 زاویه دید چندان مناسبی برای ان ارائه نمی شود. کیفیت رنگ ها و عمق رنگ های مشکی در زوایا پایین می اید بنابراین می تواند برای تجربه زاویه دید بهتر بجای این تلویزیون مدل های A6G هایسنس و NANO75 ال جی را امتحان کنید. از نظر انعکاس و بازتاب نور تلویزیون  AU8000 عملکردی بهتر دارد. این تلویزیون در هر شرایطی می تواند به خوبی بازتاب را کنترل کند بنابراین در اتاق های نورانی و بسیار روشن و در معرض تابش مستقیم نور به خوبی عمل می کند. QN60A نیز عملکردی خوب و مناسب دارد اما نمی تواند تابش مستقیم را به خوبی کنترل کند. 

قابلیت های هوشمند

در هر دو تلویزیون از پلتفرم اختصاصی سامسونگ یعنی تایزن Tizen استفاده شده است. ورژن 2021 از این پلتفرم با امکانات محدود تر اما استفاده بسیار اسان  روان روی این تلویزیون ها اجرا شده است. در QN60A قابلیت های هوشمند متنوع و اپلیکیشن های مختلف فراوانی وجود دارد. AU8000 نسبت به مدل 2020 خود TU8000 ارتقا یافته تر است و منو اسان تر و روان تری دارد. در این مدل از یک سری قابلیت پیشرفته تلویزیون های بالا رده Q80T مانند Multi View استفاده شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *