دسته‌بندی نشده

بررسی تلویزیون پرچمدار سونی مدل A95K

سونی سری جدید  تلویزیون های 2022 خود را معرفی کرد. این تلویزیون ها از سری پرچمداران این کمپانی می باشد و به تلویزیون رویایی مشهور شده است. این تلویزیون برنده سه جایزه جهانی در CES سال 2022 شده است. این سه جایزه شامل بهترین تلویزیون 65 اینچ, بهترین دوربین BRAVIA CAM و BRAVIA CORE می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های این ابر تلویزیون سونی را معرفی خواهیم کرد. 

کیفیت تصاویر

سری جدبد تلویزیون های A95K با پنل QD-OLED عرضه شده است. این تلویزیون با استفاده از پردازنده Cognitive Processor XR دارای پالت گسترده ای از رنگ ها می باشد. با این پردازنده خاص رنگ ها به صورتی طبیعی و زیبا ارائه می شوند و صفحه نمایش را رنگ های زنده با روشنایی بالا پر می کند. در این تلویزیون روشنایی رنگ ها 200 درصد بیشتر از مدل ها معمولی است و می تواند صحنه های زنده با رنگ های مشکی عمیق را عرضه کند. پردازنده قدرتمند موجود بر روی این تلویزیون می تواند وضوح و کیفیت تصاویر را به حد زیادی بالا ببرد و تمامی جزئیات موجود در ان ها را به خوبی نمایش دهد. A95K تجربه ای سینمایی را به افراد ارائه خواهد داد. در این تلویزیون حرکات به صورتی کاملا روان و بسیار واضح پخش می شوند. برای انجام بازی و تماشا مسابقات ورزشی بر روی این سری قابلیت های مانند HDMI 2.1 و تاخیر ورودی 8.5ms پشتیبانی خواهد شد با این ویژگی ها عملکرد بازی بی نظیری را از تلویزیون مشاهده خواهیم کرد. در این دو مدل تقریبا هر گونه شرایط نوری به خوبی کنترل می شود و کنترل انعکاس روی ان به خوبی انجام می گیرد. با توجه به نسل جدید ارائه شده از پیکسل های خودکار در تلویزیون های OLED سونی زاویه دید در ان ها بسیار گسترده و مناسب است و در هر زاویه ای شاهد تصاویری دقیق با رنگ های واضح و روشن خواهیم بود. 

قابلیت های اسمارت

تلویزیون های سری A95K با قابلیت های اسمارت بسیار پیشرفته عرضه می شوند. این سری با نسخه پیشرفته از پلتفرم اندروید و به عنوان یک گوگل تی وی Google tv ارائه شده است. با این پلتفرم تعداد گسترده ای از قابلیت های فوق العاده بروز و همچنین  ویژگی های اسمارت گوناگون برای تلویزیون فراهم می شود. با استفاده از صدا خود در این سری تلویزیون می توانید محتویات مختلف را به اسانی جستجو کنید. این قابلیت نیازی به ریموت کنترل ندارد و تنها با صحبت کردن با تلویزیون می توانید درخواست خود را انجام دهید. با دستیار های صوتی مختلف موجود بر روی این تلویزیون مانند الکسا و گوگل انجام تنظیمات و همچنین کنترل تلویزیون به صورتی بسیار اسان انجام خواهد شد. در این دو مدل از حرکات دست کاربران پشتیبانی می شود به این صورت که بدون نیاز به ریموت و تنها با اشاره دست می توان کانال ها را تغییر داد, صدا را کم و زیاد کرد و همچنین ویژگی های مختلف تلویزیون را کنترل کنید. 

ریموت کنترل 

ریموت کنترل A95K دارای دیزاین ارتقا یافته و مناسب با 2022 می باشد. این ریموت کنترل دارای استفاده بسیار اسان تر از گذشته است و دکمه های روی ان کاربردی ساده تر و روان تر دارند. در محیط های تاریک با استفاده از نور های استفاده شده در این ریموت کنترل پیدا کردن دکمه های مختلف جهت کنترل تلویزیون بسیار اسان خواهد بود. قابلیت Finder در این ریموت کنترل برای مواقعی که ان را گم کرده اید استفاده می شود با این ویژگی با استفاده از صدا محل دقیق ریموت به اسانی پیدا خواهد شد. این ریموت کنترل به صورت اسمارت ارائه شده است و می توان با استفاده از ان به اسانی تمامی دستگاه های متصل شده به تلویزیون را کنترل کنید. 

طراحی

تلویزیون سونی 2022 دارای طراحی دوگانه می باشد. در یکی از این حالت ها تلویزیون کاملا به دیوار پشتی متصل می شود و بسیار نزدیک به دیوار قرار می گیرد بنابراین هارمونی بسیار جذابی را در اتاق ایجاد می کند. در حالت دیگر این تلویزیون با طراحی One Slate موقعیت تلویزیون به گونه ای است که بر روی نمایشگر متمرکز می شود و محتویات را بدون ایجاد هیچگونه حواث پرتی برا کاربران پخش خواهد کرد. با این تلویزیون محیط زندگی کاربران به یک گالری نقاشی تبدیل خواهد شد. با استفاده از artwork می تواند نقاشی و تصاویر مورد علاقه خود را روی تلویزیون نمایش دهید تا تلویزیون مانند یک تابلو نقاشی روی دیوار جلوه ای زیبا تر به سالن ببخشد. این تلویزیون در دو سایز 55 اینچ و 65 اینچ برای سالن های بزرگ عرضه می شود. 

BRAVIA CAM

استفاده از دوربین در این تلویزیون موجب ایجاد قابلیت های بی نظیری خواهد شد و به بهترین شدن عملکرد تلویزیون کمک بسیاری می کند. BRAVIA CAM با تشخیص فاصله و محل نشستن کاربران در اتاق تنظیمات تصویر و صدا را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. با این قابلیت جلوه ای بهتر از تصاویر و همچنین تجربه ای بهتر از صدا برای کاربران بر روی تلویزیون فراهم خواهد شد. دوربین براویا کاربران را در اتاق دنبال می کند و با تشخیص محل نشستن شما در قسمت های کناری و یا روبروی تلویزیون صدا را هماهنگ با موقعیت کاربر پخش می کند. بنابراین در هر قسمتی از اتاق بهترین کیفیت و واضح ترین دیالوگ ها به گوش خواهد رسید. در این قابلیت همچنین ویژگی های مانند Auto Voice Zoom به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و هرچه فاصله کاربران از تلویزیون بیشتر شود صدا به صورت خودکار بالا می رود و همچنین با نزدیک تر شدن به تلویزیون صدا ان کاهش می بیابد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *