دسته‌بندی نشده

5 تلویزیون برتر 2021 برای تماشا فیلم

هنگامی که می خواهید تلویزیونی را برای تماشا فیلم انتخاب کنید بهتر است اول شرایط نوری اتاقی را که می خواهید در ان تلویزیون را قرار دهید بررسی کنید. اگر می خواهید فیلم ها را در اتاق های تاریک تماشا کنید قطعا انتخاب یک تلویزیون با رنگ های مشکی عمیق و رنگ های غنی و هایلایت های برجسته مخصوصا هنگام تماشا محتویات HDR کاملا مناسب خواهد بود. همچنین پشتیبانی از قابلیت eARC  برای ارتقا صدا ساندبار و دستگاه های صوتی مختلف تجربه سینمایی و تماشا فیلم را فوق العاده جذاب تر خواهد کرد. در این مقاله بهترین تلویزیون ها از برند های مختلف را که برای تماشا فیلم ها مناسب است در ویژگی های مختلف بررسی خواهیم کرد. 

بهترین تلویزیون OLED برای تماشا فیلم
سونی A90J اولد

سایز ها : 55,65,83
بهترین تلویزیون با پنل اولد متعلق به کمپانی سونی مدل A90J می باشد. این تلویزیون یک مدل پرچمدار با کیفیت تصویر استثنایی می باشد و کاملا مناسب اتاق های تاریک است. در این تلویزیون از طراحی زیبا و ظریفی استفاده شده است و در بیشتر دکوراسیون ها جلوه ای زیبا خواهد شد. پایه های این تلویزیون دارای ارتفاع مناسب برای قرار دادن ساندبار جلو تلویزیون بدون پوشاندن نمایشگر می باشد.
OLED ها دارای توانایی عالی در خاموش شدن هر پیکسل به صورت خودکار می باشند در نتیجه می توانند نسبت کنتراست عالی و نزدیک به بی نهایت را ارائه دهند. با خاموش شدن تکی هر پیکسل رنگ های مشکی عمق و تیزی زیادی در اتاق های تاریک خواهند داشت. این پنل میزان 24p لرزش را در هر صحنه ای از بین می برد بنابراین کمک شایانی به حرکات در فیلم ها خواهد کرد. اگر فیلم های HDR را تماشا می کنید این تلویزیون از فرمت های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند. روی نمایشگر A90J رنج گسترده ای از رنگ ها با دقت و وضوح فوق العاده بالا پشتیبانی می شود. این تلویزیون نسبت به تلویزیون های OLED روشنایی بالایی در محتوا HDR دارد البته در مقایسه با پنل های LED از نظر روشنایی مطمئنن کارکردی ظعیف تر دارد. 

بهترین تلویزیون LED برای تماشا فیلم
سامسونگ QN90A کیولد

سایز ها : 43,50,65,75,85,98
تلویزیون QN90A QLED مدلی عالی در دسته تلویزیون ها ال ای دی برای تماشا فیلم می باشد. این تلویزیون ها بسیار متفاوت از اولد هستند و با استفاده از نور های پس زمینه Mini LED روشنایی فوق العاده ای مخصوصا در محتویات HDR روی ان ها ایجاد می شود. پنل های LED نگرانی از پیکسل سوختگی را برای کاربران از بین می برند چنانچه می توانید تمام روز کانال های خبری را بدون نگرانی سوختن نمایشگر تماشا کنید.
نور های Mini LED کنترل بی نظیری را روی نقاط لوکال دیمینگ ایجاد می کند و قابلیت local dimming روی ان ها کاربردی عالی دارد. ترکیب نسبت کنتراست بالا و یکنواختی عالی مشکی کاربر این تلویزیون را در اتاق های تاریک فراهم می کند. به دلیل استفاده از تکنولوژی اختصاصی Ultra Viewing Angle نسبت کنتراست این تلویزیون با وجود پنل VA ان چندان بالا نیست اما به دلیل زاویه دید گسترده ان تماشا گروهی فیلم تجربه ای عالی ایجاد می کند. این تلویزیون به اسانی محتوا رزولوشن پایین را ارتقا می دهد. 

بهترین تلویزیون قیمت مناسب برای تماشا فیلم
U6G هایسنس 

سایز ها : 50,55,65,75
تلویزیون U6G هایسنس یک مدل سینمایی عالی برای خانه با قیمت مناسب می باشد. البته در این تلویزیون ویژگی و فناوری های تلویزیون های بالا رده وجود ندارد اما کیفیت تصویر عالی را مخصوصا برای فیلم ها ارائه می دهد. با پلتفرم اندروید روی این تلویزیون تعداد زیادی از اپلیکیشن ها قابل دانلود و اجرا می باشند.
این تلویزیون در اتاق های تاریک و روشن می تواند عملکرد عالی داشته باشد. در U6G پنل VA استفاده شده است بنابراین نسبت کنتراست عالی و یکنواختی مشکی عالی دارد. قابلیت full-array local dimming feature در این پنل به عمق بهتر رنگ مشک کمک می کند. این تلویزیون روشنایی عالی دارد و کنترل بسیار خوبی بر روی انعکاس نور دارد بنابراین در اتاق های تاریک کاربردی عالی را ایجاد می کند. ویژگی های  HDR10+ و دالبی ویژن روی این تلویزیون پشتیبانی می شود و با روشنایی زیاد و رنچ رنگی گسترده ای که در محتویات HDR دارد می تواند تجربه ای عالی را در هنگام تماشا ان ها ایجاد کند. این تلویزیون هایسنس هیچ مشکلی در ارتقا و بالا بردن کیفیت و رزولوشن پایین محتویات قدیمی و انتقال یافته ندارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *